Pad verbreed en hoeken afgeschuind

Nieuwsbericht van woensdag 8 april 2009

Pad verbreed

Ik ben momenteel druk bezig met het wijzigen van een gedeelte van het pad in mijn PP. Aan een zijde van mijn 'huis'-PP was het pad krap 2 meter breed. Omdat er ook nog een rij bomen in staat werd het bruikbare gedeelte van het pad wel erg smal. Ik heb daarom de hele binnenafrastering van dit pad een dikke meter de wei in verplaatst.
Natuurlijk vonden de paarden dat geweldig want er kwam zomaar ineens een strook gras voor ze beschikbaar! Ze hebben mijn werk dan ook met zeer veel interesse gevolgd.


Links het smalle, rechts het verbrede pad

Hoeken afgerond

De paddocks op alle hoeken van mijn PP hadden rechte, haakse hoeken. Omdat dit nogal 'scherp' aandeed en er in de natuur vrijwel nooit zulke haakse vormen voorkomen, heb ik met het verbreden van het pad ook maar meteen die hoeken van de kleine paddocks achterin het PP-perceel aangepakt. Ik heb de hoeken afgerond door de hoekpalen een stuk naar binnen te verplaatsen. De lijn van de afrastering verloopt nu veel vloeiender en daardoor ziet het er meteen een stuk natuurlijker en vriendelijker uit!


Links de oude, rechte hoek, rechts de afgeschuinde hoek (en ook de prikpaaltjes zijn inmiddels vervangen door blijvende houten palen).

Terug naar vorige pagina


Heb je vragen, opmerkingen, tips of ervaringen m.b.t. dit onderwerp?
Hieronder kun je reageren. Alvast bedankt voor je reactie!